Skip Navigation
 
Sabine d'Hont studeerde blokfluit aan het Utrechts Conservatorium bij Baldrick Deerenberg en Leo Meilink. Na het behalen van haar diploma vervolgde zij haar studie gedurende een jaar bij Kees Boeke in Italië. Zij gaf concerten in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië en Canada en werkte mee aan een cd-opname van het C.Ph.E. Bach Orchester o.l.v. Harmut Haenchen. Daarnaast volgde zij cellolessen en speelde continuo in verschillende oude muziekensembles. Zij maakte samen met Pieter-Jan Belder een solo-cd met barokmuziek van o.a. Händel en Telemann (Contrapunctus Musicus) en met Ensemble la Dauphine maakte ze de cd Doux Rossignols met Franse barokmuziek (Titanic). Sabine geeft regelmatig concerten, als solist en in kamermuziekensembles. In haar soloprogramma Stemmingen combineert ze zes eeuwen muziek op negen verschillende blokfluiten met zeer uiteenlopende poëzie van een dertigtal dichters.



Uit de pers

"Deze blokfluitiste is in staat de klankrijkdom en alie diverse mogelijkheden van het blokfluitspel te laten horen. Ze doet dat via een riante techniek en een groot muzikaal inlevingsvermogen…"
Willem van Koppenhagen in de Gelderlander, 03-10-2000

"De blokfluitiste Sabine d’Hont is een echte virtuoze op haar instrument."

"Uitstekend samenspel van Duo Philidor. De combinatie technische beheersing en spontane muzikaliteit was volop aanwezig. Naadloos voegen de musici zich naar elkaar… De blokfluitiste ontlokte in het adagio e dolce uit de triosonate in g BWV 527 van Bach een zeer genuanceerde toon aan haar instrument…."
Wil Kox in de Gelderlander, 22-02-1999 en 20-03-2000

"Wie zonder bas speelt staat in zijn hemd. Sabine d’Hont en Pieter-Jan Belder durfden het aan en geven zich bloot. De stukken van Telemann en Hotteterre zijn delicaat en aangenaam om naar te luisteren en worden hier erg mooi en met liefde gebracht. Een pluim!..."
Eline Holl in Klassieke Zaken, oktober 2003

"Sabine d’Hont, a veritable virtuoso on the recorder, enchants the listener with her performances of chamber pieces written in the first half of the 18th century by French composers.... The works showcase the extraordinary abilities of Sabine d’Hont, particularly in the Leclair Sonate."
Patrick Florentin, Goldberg Magazine, June 2006, issue 40. Four Goldberg Stars.